Z dílny #1
Teď trochu z jiného soudku. Zde je podrobnější popis staveb kol co jsem za uplynulou dobu od začátku roku provedl v Kola Bakus.
MMR Adrenaline Aero
Tento model kola jsem dělal hned dvakrát. Stroje jsem připravoval na míru pro dvě mladé závodnice. MMR přišla od dodavatele napůl postavena v krabici. Já jsem je stejně ale opět kompletně rozebral a stavil podle představ a údajů co mi byly poskytnuty. Závodnice soutěží v žákovských kategoriích, takže jsem musel upravit převody aby vyhovovaly pravidlům Českého Svazu Cyklistiky. Malý vzrůst znamená kratší představec a užší řidítka. Byla nutna také úprava předtavce, protože kolo disponuje vnitřním vedením kabeláže. Brzdové hadice jsem v rámu utěsnil tlumící pěnou abych zabránil nechtěnému klepání při jízdě. Provedl jsem aktualizaci a konfiguraci na Di2 řazení. Nutností bylo také zaříznout obě sedlovky, aby bylo docíleno správného posedu. Kola dorazila s hliníkovými výplety. Dodali jsem ke každému ještě pár závodních karbonových FastForward, také se žákovskými převody a brzdovými kotouči správné velikosti.

Superior XR 9.9 GR LTD
Kolo opět přišlo z výroby napůl postavené. Začal jsem opět od znova. Provedl jsem odhlučnění rámu. Dalším krokem bylo zkrátit brzdové hadice a zakrátit vidli aby seděla do kokpitu a vyhovovala výšce, kterou preferuje zákazník. Firma udává, že prostupnost rámu je až pro pláště se šířkou 45mm. Bylo dodáno s 40mm Schwalbe, tak jsem přezul na 44mm Tufo Thundero a udělal Tubeless system. Aktivoval jsem AXS řazení a provedl aktualizaci + jsem zprovoznil boční tlačítka na pákách abych dopřál zákazníkovi další možnost jak pohodlně řadit. Kokpit jsem opatřil protiskluzovými samolepkami, aby se zamezilo, že na něm budou klouzat ruce při pocení. Všechny kontaktní karbonové plochy jsem opatřil pastou od Park Tool. Samozřejmostí je držák na Garmin a Světlo Ravemen s patřičnou úpravou sklonu holderu. Namontoval jsem XTR pedály, odvzdušnil brzdy a nový gravel je na světě.

Superior XR 9.7 GF
Zde se jedná o silniční verzi modelu X-Road. Má tedy 2x12 silniční převody. Výhodou je že je to hybrid. Může se využít jak silnička, tak jako gravel a téměř nepoznáte rozdíl. Kolo bylo dodáno s hliníkovými koly DT Swiss. Ty jsem obul do gravelových plášťů Tufo Speedero 40mm a udělal Tubeless system. Napletli jsme k tomu karbonový pár kol Force 40mm s náboji od DT Swiss pod označením 350. Toto spojení na 28mm širokých Schwalbe pláštích. Zkrátil jsem vidli, odhlučnil rám, aktualizoval Di2 řazení (+konfigurace tlačítek), držák na Garmin se sklonem a nastavil posed zákazníka. Další univerzál v provozu.

Prodoli RSR 999
Zde šlo o reklamaci rámu. Zákazník obdržel nový a poprosil mě jestli bych mu nenainstaloval sadu Shimano 105 Di2. Na minulém kole měl mechanickou 105 11 speed, takže razantní upgrade. Stavba od prvního šroubku až po komplet. Krácení vidle na posed zákazníka, odhlučnění rámu, odvzdušnění brzd, instalace celokarbonového kokpitu, zprovoznění sady Di2. Jediné co zůstalo ze starého kola jsou kola, pedály, košíky a computer. Zájemce si ještě vybral nové sedlo. Vše pečlivě namazáno pastou nebo vazelínou. Výsledkem je nový tuhý stroj, ze kterého neuslyšíte jediné klepnutí kabelu nebo rezonování.
