Z dílny #2

03.06.2025

Ridley Noah Fast

Zde je detailněji popsaná stavba mého kola, které jsem si připravil pro silniční sezonu 2025.


Jedná se o rámový set Ridley Noah Fast - velikost S. Použil jsem kompatibilní kokpit Deda Aero N1 o šířce 380mm a délce představce 120mm pro docílení vhodné aero pozice. Na silničním kole rád vozím Shimano, takže jsem použil sadu Shimano Ultegra 12speed. Kliky mám Shimano Dura-Ace 172,5mm se Shimano wattmetrem a převodníky Rotor 55/40z. Kazeta řady Ultegra má rozsah 11-34z a na rychlé závody volím 11-30z. Řetěz jsem aplikoval Shimano Dura-Ace. Zajišťuje nejlepší a nejplynulejší chod co japonská značka nabízí.  Výplety jsem zvolil Fast Forward Ryot 55 mm ,které jsou napletené na náboje DT Swiss 240. Kola jsem obul do mých oblíbených plášťů Tufo Comtura Prima 28mm Tubeless. Obutí foukám obvykle na 4 bary, ikdyž výrobce udává minimální tlak 5. V zimních měsících vozím Comtura 4TR 30mm. Teď něco z kategorie ,,šetříme watty". Středové složení jsme namontoval značky Cema a konkrétní typ PF30 Interlock Ceramic. Použili jsem jako již klasicky ramínko přehazovačky Kogel Colossos s keramickými ložisky uvnitř oversize kladek. Loni jsem si jak na gravelu a v cyklokrose vyzkoušel brzdové desky značky Sinter. Vybral jsem si verzi Black (nejtvrdší směs). Další změna oproti minulému kolu byla v kotoučích. Pro letošek jsem zvolil rozměry 160/140mm a Dura-Ace pro zlepšení brzdných vlastností. V sedle byla taky změna. Sáhl jsem po 3D modelu značky Selle San Marco - Shortfit 2.0 140mm.

Do rámu jsem dal pěnovou bužírku, abych zamezil klepání. Všechny kontaktní plochy jsem opatřil pastou proti tření Park Tool nebo vazelínou. Spoje jako řídítka, zámek sedlovky nebo kliky sem dotáhl na patřičný moment. Provedl aktualizaci na Di2 řazení a aktivoval ovládání na vrchu pák (satelite shifters). Přidal jsem držák na Garmin zařízení, který jsem musel ohnout směrem dolů pro rovnoběžní vzhled s kokpitem. Chvíli jsem se pral se změnou posedu kvůli změně velikosti rámu kola a delšímu představci, ale rychle jsem si zvykl a už bych neměnil. Na sedlo jsem si taky zvykal poměrně dlouho. Dříve jsem vozil sedla značky PRO. Zde zvykaní bylo pomalejší, ale už jsme se také skamarádili. Po pů roce ježdění a cca 9 000 ujetých kilometrech jsem se nevrátil z tréninku nebo závodu a měl pocit bolesti zadku. To díky 3D technologii sedla. Jedná se o aerobike, takže nízká váha ani není cílem. Kolo v této konfiguraci váží cca 8 kg. Prostor pro snížení určitě je, a to výměnou některých komponentů.