Z dílny #5
Týmové silniční kolo ČEZ Cyklo Team Tábor
Stevens Izoard Pro Disc
Dostal se mi do ruky tento stroj německé značky. Budu ho sedlat já a zbytek týmu v další silniční sezoně (respektive už sedlám). Jedná se o klasický silniční rám ve velikosti 54 cm, což odpovídá velikosti M. Byl mi dodán rámový set s kokpitem a sadou Shimano Ultegra 12 Speed. Kokpit je Deda Elementi Alanera RS o rozměrech 400 mm x 110 mm představec. Zkrátil jsem vidli na minimum aby to vyhovovalo mému posedu. Odhlučnil jsem brzdové hadice a kabely Di2 v rámu. Domazal jsem ložiska v hlavovém složení abych oddálil jejich opotřebení v sezoně. Vyměnil jsem klasický Shimano Pressfit za celo keramický Cema BB86 Interlock. Kliky Ultegra jsem nahradil Dura-Ace s watmetrem Shimano. Co se týče převodníků, tak jsem vsadil na jistotu a to Rotor kulaté Aero 55/39 zubů. Byl jsem zvyklý vozit kompletní oversize ramínko přehazovačky. Teď jsem ale namontoval pouze oversize kladky do klasické Shimano klece. Kladky jsou stejně jako střed Cema celo keramické 12/14 zubů. Sedla jsem si na všech kolech sjednotil na Selle Italia SLR Boost Supeflow 145mm. Vyměnil jsem těžší hliníkovou sedlovku za karbonovou. Po zkušenostech z let minulých volím na sadu pohonné komponenty Dura-Ace tzn. kazeta 11-34z a řetěz. Tato kombinace zajišťuje přesnější, plynulejší a také méně hlučný chod. Dříve jsem to nebral vážně, ale opravdu jsou vlastnosti lepší. Lze tak aplikovat například na sadu Ultegra nebo 105. Co se týče kotoučů tak tam je to podobné. Dle mého názoru Dura-Ace kotouč a dobře zvolená deska (v mém případě Sinter Performance Black) má tvrdší chod a hlavně vetší brzdou účinnost než originální verze Ultegra a klasické organické desky Shimano. Velikost kotoučů jsem zachoval tzn. 160 mm vepředu a 140 mm vzadu. Provedl jsem aktualizaci softwaru v Di2 řazení a aktivoval jsem přídavná tlačítka na pákách. Zapletená kola jsem nasadil DT Swiss ERC 1400 Dicut 45 mm s náboji 240. Jedná se o univerzální výšku ráfků. To vše obuté do sponzorského Tufa. Nejvíce jsem si oblíbil model Comtura Prima TT 28mm (na těchto ráfcích spíše 30mm). Během celé montáže dbám na mazání všech kontaktních ploch a závitů. Vyhnu se tak skřípání a tikání v dalším používání kola.Například namazání sedlovky v rámu pastou na karbonové spoje. Vše na závěr přejdu a spoje dotáhnu na patřičný moment momentovým klíčem. Kompletní specifikaci naleznete v sekci Garáž, kde jsou všechny moje kola a i pár archivních.
